УРОК РОЗВИТКУ мовлення.
ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ  ВИКОНАННЯ ПЕВНИХ ДІЙ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ.
Мета:
ð    навчальна: навчити стислого переказу текстів, що описують процес праці, формувати вміння визначати тему й основну думку тексту, здій­снювати його змістово‑композиційний аналіз, учити добирати мовні засоби відповідно до мети й змісту твору;
ð     розвивальна: розвивати мислення та мовлення, увагу, аналітичні здіб-ності, пам’ять;
ð     виховна: виховувати ціннісне ставлення до праці, до традицій укра­їнців.
Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія, синтаксис, мова і мов-лення.
Міжпредметні зв’язки: художня література, українознавство.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
Бліцопитування
  Назвіть типи мовлення.
  Чим відрізняється опис від розповіді й роздуму?
  Чи пов’язаний тип мовлення зі стилем мови?
  Назвіть стильові ознаки художнього стилю.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Бесіда
  Як ви гадаєте, наскільки важливо вміти описати процес будь-якої діяльності?
  Чи можна стверджувати, що це є необхідною умовою набуття професійних навичок?
  Сьогодні на уроці ми будемо вправлятися в описуванні процесу праці.
ІV. РОБОТА З ТЕКСТОМ ПЕРЕКАЗУ (ПІДГОТОВЧА РОБОТА ДО ПИСЬМОВОГО ДОКЛАДНОГО ПЕРЕКАЗУ)
Сприймання тексту на слух учнями
  Прослухайте текст "Хліб на столі"
  З’ясуйте, що передає його назва — тему чи основну думку.
  Визначте, тип і стиль мовлення тексту. Аргументуйте відповідь. Яка мета художньої розповіді?
Мета художньої розповіді про виконувані дії - викликати певне ставлення до самої праці, до ії виконавця, навіть до продукту праці. Така розповідь емоційна, образна. У ній використовуються художні засоби.
  Чи можна сказати, що в тексті йдеться про виконання певних дій. У якій послвдовноств виконувалися ці дії? Як ви гадаєте: чи можна змінити цю послідовність ? Чому?
  Укажіть дієслова, що називають виконувані дії. Назвіть слова, які відповідають на питання що робив? Тобто описують виконувані дії.
Проблемне питання. Чи можна за заголовком твору визначити тип мовлення?
Дослідження – обґрунтування. Визначити тип мовлення за поданими заголовками.
1.     Як готує моя мати! Приготування борщу. Напередодні Нового року.
V. ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ЧОРНОВОГО ВАРІАНТА СТИСЛОГО ПЕРЕКАЗУ
Інструктаж щодо організації діяльності
  Стислий переказ — передавання основних відомостей змісту тек­сту. Для цього треба:
1) уявити й усвідомити зміст почутого;
2) виявляти основну інформацію до кожного пункту плану і стисло її відтворювати;
3) не деталізувати другорядні відомості;
4) зберігати логічну послідовність викладу, передаючи зміст за всі­ма пунктами плану;
5) уникати мовної надлишковості.
Складання плану тексту
Повторне прочитання тексту "Хліб на столі"
  Перевірте себе: чи правильно ви запам’ятали послідовність ви­кладу, опис процесу праці.
VІ. НАПИСАННЯ СТИСЛОГО ПЕРЕКАЗУ ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ПРОЦЕСУ ПРАЦІ
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Про що дізналися і чого навчилися сьогодні на уроці?
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)
  Опишіть процес садити плодове дерево або приготування будь-якої страви.


 Було цікаво, пізнавально і дуже смачно!










Комментарии

  1. Задум класний! Такі уроки дають можливість дітям переконатися у красі українських звичаїв та традицій. Так тримати!!!

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога